loading...
مشهد
هدیه خلف صالح بازدید : 15 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کشتی یونانی کیش

در ضلع باختری  جزيره زيباي كيش يك كشتي بزرگ كناره گرفته   كه به كشتي يوناني  معروف است. در يكي از روزهاي گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بوميان جزيره كيش ناگهان كشتي عظيم‌الجثه‌اي را كه در نزديكي روستاي باغو به گل نشسته بود، ديدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دليل به گل نشستن اين كشتي در پس پرده‌اي از ابهام است اما گفته مي‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دريايي در سواحل جزيره كيش اين اتفاق روي‌ داده است.اين كشتي در سال ۱۳۲۲ شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ به هنگام بازگشت از ايران، در سفر دريايي خود به كشور يونان در عرض جغرافيايي ۲۶ و ۲۰ درجه شمالي و طول جغرافيايي ۵۳ و ۵۴ درجه شرقي به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدك‌كش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش‌هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد و به ناچار سرنشينان كشتي مجبور به ترك آن شدند و بار آن تخليه شد، چرا كه عمليات بيرون كشيدن كشتي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود. اطلاعات بدست آمده از شركت بيمه لويدز لندن نشان دهنده اين است كه اين كشتي در زمان به گل نشستن متعلق به كشور يونان و بنام كولااف بوده است. اين كشتي در ابتدا "شيپور امپراتور" سپس "ناتوراليست" و در سال هاي بين ۱۳۳۸ تا يكسال قبل از توقف، در مالكيت خطوط كشتيراني ايران با نام‌هاي "سيروس فارس"‌، "همدان" در تردد بوده است.  كشتي يوناني  از نظر تاريخي قدمت و اهميت چنداني ندارد وگذشت زمان كشتي را دچار فرسودگي كرده است. قسمت تحتاني كشتي كه در آب است بر اثر برخورد امواج دريا با آن پوسيده و هر آن ممكن است فرو افتد.

تماشاي خورشيد كه به آهستگي در پشت كشتي يوناني در آب هاي نيلگون خليج فارس غروب مي‌كند خاطره‌اي فراموش‌نشدني و جاويدان است. درخشش آخرين شعاع هاي نور خورشيد بر پهنه آسمان، طيف رنگ هاي زرد و قرمز و نارنجي و سايه روشن هاي لکه هاي ريز و درشت ابر، تابلويي چنان زيبا و خيال انگيز را در پشت کشتي يوناني پديد مي آورد که نظير آن را کمتر مي توان يافت. پارك ساحلي كشتي يوناني در زميني به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با امكاناتي چون آمفي‌تئاتر، كافه تريا، رستوران ايراني و لبناني، غرفه هاي فروش تنقلات، ايستگاه هاي كرايه اسكيت، دوچرخه و فروش محصولات ورزشي در محيط پيرامون كشتي يوناني در دست احداث مي‌باشد.

 تور کیش تعطیلات خرداد 93

 کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

  


 

 کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

  


 

 کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

 


 

 

 کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

  


 

 کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

 

 

 

 آنچه در مورد تور کیش بايد بدانیم :

*  تورهای كيش آژانس چهارفصل همه روزه در 12 ساعت پروازی مختلف انجام ميشود ، بنابر اين ميتوانید با توجه به ظرفیت پروازهای موجود ، ساعت پروازی خود را برای تور کیش به دلخواه انتخاب كنید . 

* برای آگاهی بيشتر مسافران عزیز نقشه و راهنمای گردشگری کیش در اختیار كليه مسافرين آژانس قرار ميگيرد .

* از آنجاييكه بليط و واچر هتل به صورت الكترونيكی صادر ميشود برای تهیه تور نياز به مراجعه حضوری به آژانس نيز وجود ندارد و مسافرانی كه به دليل بعد مسافت و يا نداشتن وقت قادر به مراجعه به آژانس نيستند ،  ميتوانند پس از واريز وجه  ، مدارك تور را به صورت ايميل و يا فاكس دريافت كرده و سفر خود را انجام دهند.

* هنگام انتخاب ساعت پروازی به خاطر داشته باشيد كه زمان تخليه و تحويل اطاق در هتلهای کیش  به ترتیب ساعت 12 و 14 ميباشد . البته اگر ساعت پروازی انتخاب شده شما خارج از اين زمان باشد ميتوانيد پس از تخليه اطاق چمدانهای خود را به لابی هتل تحويل داده و تا زمان پرواز از گشت و خرید در جزیره استفاده نمایید .

* ارائه شناسنامه برای احراز محرمیت برای تمامی هتلهای داخلی الزامی است .

* تورهای كيش  آژانس چهارفصل فقط با پروازهای بويينگ و يا ايرباس انجام ميشود .

* تعداد روزهای تور کیش به دلخواه مسافر قابل تغيير ميباشد . ولی به طور معمول اين تورها به شكل دو شب و سه روز و يا سه شب و چهار روز از طرف مسافران درخواست ميشود.

* تورهای كيش آژانس چهارفصل در تمامی هتلهای سه ستاره به بالای كيش برگزار ميشود ، با توجه به اينكه درج قيمت تور کیش برای تمامی هتلها ميسر نيست در صورتی كه قیمت تور کیش را برای هتل مورد نظر خود در سايت مشاهده ننموديد ميتوانيد با بخش كيش آژانس تماس حاصل فرمایید.

* مسافرانی كه مايلند در جریان نرخ های ويژه تور كيش قرار گيرند ميتوانند  از تور لحظه آخری کیش بازديد نمايند

 * علاوه بر خدمات معمول تورها كه توسط بيشتر آژانسهای مسافرتی ارائه ميشود خدمات زير به صورت ويژه به مسافران آژانس چهارفصل تقديم ميگردد :

تخفیف ويژه رستورانهای كيش : 20 تا 30 درصد تخفيف رستوران نهنگ سفيد ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران ديدنيها ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران شانديز ، 15 در صد تخفيف رستوران توت فرنگي ، 10 تا 15 درصد تخفيف رستوران پایاب كيش ، 15 درصد تخفيف كافه ويونا ، 20 درصد تخفيف كافه ورينا 

تخفیف ويژه مراکز تفریحی كيش : 25 درصد تخفيف کلوپ تفریحات دریایی مارینا و سی من ، 10 درصدتخفيف پارس سافاری 10%،  20 درصد تخفيف پینت بال دیدنیها ، 30 درصد تخفيف شو شبانه ایرانیان ، 25 درصد تخفيف قلعه وحشت ، 30 درصد تخفيف سگوی ، 30 درصد تخفيف کافه بیلیارد اسپرت کلاب، 20 درصد تخفيف  رنت کار 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 137
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 1,265
  • بازدید کلی : 4,655